Benita Holt Rasmussen, Psykolog, Mindfulness/MBSR-lærer fra UMASS, Foredragsholder og TerapeutBenita Holt Rasmussen, Psykolog

Det danske Institut for Stress   

  • Næste MBSR forløb starter torsdag d. 3 maj 2018 kl 17.00. Se yderligere info og tilmelding her.  
  • Der planlægges nye MBSR forløb i starten af 2019, samt oprettes MBSR forløb efter behov. Kontakt os, hvis du er interesseret.

Det danske Institut for Stress ved stresspsykolog og universitetsuddannet mindfulness/MBSR-lærer Benita Holt Rasmussen, tilbyder forskninsgbaseret stressbehandling og mindfulness/MBSR undervisning i København, Mindfulness-baseret Supervision samt holder foredrag om mindfulness over hele landet. Benita har, sammen med kollega Lone Fjorback og Tua Preuss, skrevet en statusartikel om MBSR til Ugeskrift for Læger. Både dansk og international forskningen viser, at mental træning i mindfulness meditationMBSR kan forbedre mentalt helbred, herunder mindske symptomer på stress, angst og depressionDvs at mentalt helbred kan trænes i lighed med fysisk helbred. Ny dansk forskning viser også positiv effekt af mindfulness træning/MBSR ved funktionelle lidelser, samt overfor brystkræftpatienter og kroniske smertetilstande
Hos Det danske Institut for Stress arbejdes der efter de etiske retningslinjer udarbejdet af Mindfulnessforeningen Danmark. Det er din sikkerhed for ordentlig behandling og kvalitet. 


Mindfulness undervisning i Københav

  

  jeg google-site-verification: googlee906313cdba0ebd0.htmlvil gerne lære at leve i nuet, nærværs træning, eckhart tolle, nuets kraft, sygemeldt med stress, jeg er gået ned med stress, hvad er stress, jeg er stresset, jeg har brug for hjælp jeg er stresset, jeg er gået ned med flaget

Blog

Nyudviklet forløb til virksomheder
Mon, 04/30/2018 - 12:09

Leder du efter et mindfulness forløb leveret i arbejdstiden hos din virksomhed? Vi har i 2018 udviklet et overskueligt 12 timers forløb leveret over 5 sessioner, som er målrettet den travle hverdag i en virksomhed. Fokus er mindre på mindfulness som et stressreduktionsværktøj, og mere på Mindfulness som en træning i nærvær, hvor sindet er afslappet, åbent og kreativt. Meditationerne i forløbet er generelt kortere i varighed, således normalt omkring 10-20 min. 

Forløbet kan leveres på både dansk og engelsk efter behov. 



Den Nationale Sundhedsprofil 2017
Thu, 03/08/2018 - 17:48

2018- spritnye tal fra Det Nationale Sundhedsprofil udgivet af Sundhedsstyrelsen viser en stigning på 4,3 % i andelen med et højt stressniveau i perioden 2010 til 2017, fra 20,8 % til 25,1 %. Tallene stemmer, desværre, godt overens med det bredere begreb "Mental sundhed". Her viser rapporten at 623.000 danskere har dårligt mental sundhed, hvilket svarer til 13,2 % af den voksne befolkning.


Sundhedsmagasinetpå DR1: Mindfulness
Tue, 02/13/2018 - 22:54

Forkælelse for hjernen kalder læge og vært på Sundhedsmagasinet på DR1, Peter Qvortrup Geisling sit første møde med mindfulness meditation. Se hele programmet her.


Ingen julestress
Sat, 12/16/2017 - 10:56

Her giver stresspsykolog Benita Holt Rasmussen 6 praktiske råd til at reducerer stress  og fremme velvære i juledagene. Samt en hjemmelavet jule-lovingkindness meditation :-)

1)      Tænk dagligt på det, du allerede har og  er taknemmelig over. Det aktiverer nemlig dit indre ”tryghedssystem” ( det parasympatiske nervesystem), frigør velvære-hormonet oxytocin og dermed fremmer juleglæden. Det er ofte de små ting i hverdagen, så som et smil fra dit barn eller kæreste, vi ofte overser og dermed glemmer at værdsætte.